Uporczywy ból barku – jak sobie z nim poradzić?

ból mięśni barku

Częstym problemem, z jakim często zmagamy się, prowadząc siedzący tryb życia, jest ból barku. W tym przypadku przyczyny są zazwyczaj proste. Najczęstszą z nich jest praca wymagająca od nas wielu godzin siedzenia za biurkiem przed komputerem. Jeśli na domiar złego nasze krzesło do pracy nie jest odpowiednio wyprofilowane i nie pozwala nam swobodnie oprzeć głowy, dochodzi do napięć zarówno w karku, jak i barku, które po całym dniu dają o sobie znać w bardzo bolesny sposób.

Bolący bark a wizyta u fizjoterapeuty

Na szczęście w przypadku tej dolegliwości nie musimy wprowadzać skomplikowanego leczenia. Wystarczy jedynie zastosować kilka prostych zasad oraz minimalnie zmienić swoje nawyki. Jeżeli nasze możliwości finansowe na to pozwalają i możemy wydzielić godzinę lub dwie w tygodniu, warto skonsultować się z rehabilitantem i masażystą, którzy zlecą odpowiednie ćwiczenia oraz zastosują szereg olejków i maści, które pomogą nam w uśmierzaniu bólu.

Ból stawu barkowego a poranna gimnastyka

Dobrym pomysłem byłoby również zapisanie się na zajęcia, które pomogą rozciągnąć nam mięśnie i zniwelować napięcie. Niewątpliwie godząc życie rodzinne z pracą, nie każdy może sobie pozwolić na wielogodzinne treningi, ale warto wygospodarować godzinę lub dwie w tygodniu na łagodne ćwiczenia rozluźniające takie jak np. joga, stretching czy pilates. ]

Ćwiczenia w domu na wzmocnienie mięśnia barkowego

Nic nie stoi na przeszkodzie, byśmy proste zestawy ćwiczeń rozluźniających wykonywali w zaciszu domowym. Ważna jest tutaj nie tyle intensywność ćwiczeń, ile ich systematyczność, dlatego zamiast wielogodzinnych planów treningowych postawmy na prostą gimnastykę taką jak:

Postawa przy komputerze to klucz na ból mięśni barku

Jednak kluczową kwestią są tutaj nasze nawyki. To ważne, byśmy przyjrzeli się swojemu miejscu pracy. Jeśli to tylko możliwe postarali się o lepsze krzesło oraz biurko na odpowiedniej wysokości. Ważnym jest również robienie sobie przerw. Zgodnie z ustawą prawa pracy na każdą godzinę pracy przy komputerze przysługuje nam dodatkowa 5-minutowa przerwa. Wykorzystując ja na delikatne rozciąganie i rozmasowywanie okolic karku i ramion możesz mieć pewność ze ból mięśni barku minie, bądź też stanie się znacznie mniej uciążliwy.  Warto dowiedzieć się więcej o prawidłowych praktykach spędzania dłuższego czasu za biurkiem w pracy.

Czym leczyć ból barku?

Oczywiście doraźnie, jak w przypadku każdego bólu możemy sięgnąć po ogólnodostępne panacea takie jak apap czy ibuprom. Na ból mięśni sprawdzi się również dobra maść przeciwbólowa lub maść taka jak harpagon max forte. To drugie rozwiązanie jest o tyle skuteczniejsze, że lek ów wykazuje skuteczność nie tylko w łagodzeniu objawów, ale również bezpośredniej przyczyny dolegliwości.

Źródła:
  1. Recepta na ból: Jak diagnozować i leczyć chroniczny ból bez interwencji chirurgicznej, Mitchell Yass, Illuminatio, 2016, ISBN: 8365442884, 9788365442888
  2. Shoulder Pain: New Insights for the Healthcare Professional: 2013 Edition: ScholarlyPaper, Q. Ashton Acton, PhD, ScholarlyEditions, 2013, ISBN: 148166204X, 9781481662048

5 Odpowiedzi do Uporczywy ból barku – jak sobie z nim poradzić?

  1. Halfax pisze:

    Ja od dłuższego czasu korzystam z Harpagon Forte Max przy takich bólach a wy?

  2. Katty90 pisze:

    Cześć. Po ostatnich ćwiczenia z kettlem odczuwam mega niefajny dyskomfort w okolicach barku, właściwie to czuję ból mięśni w obydwu ramionach. Przyczyną chyba jest właśnie przeciążenie, staram się przeczekać parę dni i nie nadwyrężać zbytnio ramienia. Piszę, bo chciałabym dowiedzieć się, czy ktoś miał podobny problem i czy minęło to samoistnie? Niestety obecnie nie mogę dostać się do fizjoterapeuty, więc chyba nic innego mi nie pozostaje jak czekać…

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *