Archiwa kategorii: Leczenie bólu mięśni

Co na ból mięśni wybrać? Garść porad

co na ból mięśni

Zdarza się, że nieprzyjemny ból i nacisk może dokuczać nam przy każdym ruchu ciała lub też odczuwamy go w konkretnych miejscach, to może oznaczać ból mięśni jak leczyć taką przypadłość i jak skutecznie unikać jej w przyszłości? Przede wszystkim powinniśmy dobrze określić, czym są spowodowane te bóle mięśni. Leczenie, jakie podejmiemy, będzie przecież zależało od źródeł tej dolegliwości, a te mogą być zgoła różne. Zazwyczaj są to po prostu zakwasy, czyli mikro urazy mięśni powstałe w trakcie intensywnego wysiłku fizycznego. Nie powinniśmy się nimi przejmować, bo to naturalny proces, który minie samoistnie w ciągu kilku dni.

Ból mięśni ud – kłopotliwy problem

ból mięśni ud

Nieprzyjemną dolegliwością, na którą powinniśmy zwracać szczególną uwagę jest ból mięśnia uda. Przyczyny takiego stanu rzeczy mogą być banalne i niegroźne. Zazwyczaj wynika on z intensywnego treningu tudzież kontuzji, której nabawiliśmy się przez własną nieuwagę. W takiej sytuacji nie powinniśmy się zanadto przejmować, ponieważ to naturalny stan rzeczy. Żeby uśmierzyć takie dolegliwości wystarczy sięgnąć po dobrą maść rozgrzewającą lub żel przeciwbólowy taki jak np. harpagon max forte bądź specjalne plastry termiczne.

Ból mięśni pleców – co warto o nim wiedzieć?

ból mięśni pleców

Uciążliwy, niemijający ból w plecach i ból mięśni karku jest częstą dolegliwością, nierzadko wynikającą z siedzącego trybu życia. Nie ma w tym nic dziwnego, ponieważ w wyniku postępu technologii coraz więcej z nas zamiast prostej pracy fizycznej podejmuje się pracy biurowej. Długotrwałe trwanie w pozycji siedzącej ma niestety opłakany skutek dla naszego kręgosłupa. Dlatego powinniśmy podjąć odpowiednia działania, by zapobiec lub zniwelować wynikające z niego dolegliwości.

Ból mięśni brzucha – jak mu zaradzić?

ból mięsni brzucha

Dzień po intensywnym wysiłku często zdarza się, że budzimy się obolali. Właśnie wtedy nasze mięśnie dają się we znaki przy każdym ruchu. Te objawy sportowego zrywu, rzeczywistości zespół opóźnionego bólu mięśniowego. Potocznie nazywamy je zakwasami, co wynika z błędnego założenia, że spowodowane są kwasem mlekowym gromadzącym się w mięśniach. W rzeczywistości to po prostu mikro urazy, powstałe w trakcie treningu, które muszą się zregenerować. To dobry proces, ponieważ w trakcie regeneracji nasze mięśnie stają się mocniejsze. Są jednak proste sposoby na to, by zminimalizować ich wpływ na nasze funkcjonowanie.