Co na ból mięśni wybrać? Garść porad

co na ból mięśni

Zdarza się, że nieprzyjemny ból i nacisk może dokuczać nam przy każdym ruchu ciała lub też odczuwamy go w konkretnych miejscach, to może oznaczać ból mięśni jak leczyć taką przypadłość i jak skutecznie unikać jej w przyszłości? Przede wszystkim powinniśmy dobrze określić, czym są spowodowane te bóle mięśni. Leczenie, jakie podejmiemy, będzie przecież zależało od źródeł tej dolegliwości, a te mogą być zgoła różne. Zazwyczaj są to po prostu zakwasy, czyli mikro urazy mięśni powstałe w trakcie intensywnego wysiłku fizycznego. Nie powinniśmy się nimi przejmować, bo to naturalny proces, który minie samoistnie w ciągu kilku dni.

Maść na ból mięśni

Dokuczliwy ból mięśni to częsta dolegliwość, która ma wiele źródeł. Na szczęście na rynku znajduje się wiele sprawdzonych lekarstw, które pomagają uśmierzyć ból i działają przeciwzapalnie. W jakim przypadku najlepiej będzie sięgnąć po maść na bóle mięśni, a kiedy pomoże chłodzący żel przeciwbólowy? To zapewne pytanie, które zadaje sobie wielu z nas. Zwłaszcza stojąc przy półce zawierającej leki rozluźniające na mięśnie bez recepty, znajdujące się w naszej lokalnej aptece. Przede wszystkim musimy pamiętać, że każdy organizm jest nieco inny, więc różnie może reagować na określone substancje, które zawiera wspomniany wyżej żel na ból mięśni czy nawet specjalne tabletki na mięśnie.

Co na ból mięśni po treningu

Jeżeli przyczyną Twojego bólu są intensywne treningi, zastanawiasz się pewnie co brać na mięśnie, aby były silne i odporne na kontuzje. Na rynku znajdziemy wiele suplementów diety, które mają za zadanie wzmacniać i odżywiać nasze mięśnie jednak pamiętajmy, że nawet profesjonalni sportowcy mówią, że efekty, jakie osiągają, zawdzięczają jedynie w 20% suplementacji, pozostałe 80% to zbilansowana dieta, odpowiedni trening oraz genetyka, która jak w każdym przypadku ma kluczowe znaczenie, a na nią niestety nie mamy wpływu. Nie zaszkodzi jednak zadbać o odpowiednie suplementy i zrównoważoną dietę. Jeżeli uprawiamy sporty wytrzymałościowe w naszej apteczce zawsze powinna znajdować się maść na zapalenie mięśni lub specjalny żel taki jak np. harpagon max forte. Nigdy nie wiadomo kiedy może okazać się potrzebny.

Jeżeli objawy są szczególnie nasilenie i nie ustępują, warto sięgnąć również po sprawdzone, domowe metody na ból mięśni. Takie jak masaż, gorące okłady czy delikatny trening, który pomoże rozgrzać nasz organizm. Oczywiście w przypadku bólu mięśni zadziałają również ogólnodostępne leki bez recepty. Na bazie paracetamolu czy ibuprofenu musisz jednak pamiętać, że nie są to tabletki obojętne dla naszego organizmu. W miarę możliwości wybierać powinniśmy mniej inwazyjne metody. Podobnie dzieje się, gdy mięśnie bolą Cię np. na gorączki lub przeziębienia. W takiej sytuacji najlepiej jest po prostu na chwilkę zwolnić i poświęcić kilka dni na solidny odpoczynek.

Reakcje alergiczne

Ważne jest, aplikując rozgrzewające maści, wykonali uprzednio test alergiczny, nanosząc odrobinę produktu na skórę w okolicach szyi czy karku. Jeżeli w ciągu 24 godzin nie pojawią się tam żadne zaczerwienienia ani niepokojące zmiany oznacza to, że śmiało możemy wcierać naszą maść na bóle mięśni i stawów w obolałe miejsca. Pamiętajmy jednak, że lekarstwo leczy jedynie objawy, a nie przyczyny. Dlatego przy silnym, nieprzemijającym samoistnie po kilku dniach bólu najlepsze co możemy dla siebie zrobić to udać się do lekarza specjalisty. Ten zbada obolałe miejsca i wyda odpowiednią diagnozę.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *