Ból mięśni pleców – co warto o nim wiedzieć?

ból mięśni pleców

Uciążliwy, niemijający ból w plecach i ból mięśni karku jest częstą dolegliwością, nierzadko wynikającą z siedzącego trybu życia. Nie ma w tym nic dziwnego, ponieważ w wyniku postępu technologii coraz więcej z nas zamiast prostej pracy fizycznej podejmuje się pracy biurowej. Długotrwałe trwanie w pozycji siedzącej ma niestety opłakany skutek dla naszego kręgosłupa. Dlatego powinniśmy podjąć odpowiednia działania, by zapobiec lub zniwelować wynikające z niego dolegliwości.

Gimnastyka za biurkiem

Co więc powinniśmy zrobić, gdy zaczynami odczuwać ból mięśni kręgosłupa? Przede wszystkim zastanówmy się, czy w trakcie pracy korzystamy z krótkich przerw, które pomagają nam trochę przeciągnąć mięśnie i chociaż na chwilę zmienić ich pozycje. Warto wykorzystać tą chwilę, na szybkie rozciągnięcie mięśni karku, przechylając głowę na każdą ze stron i delikatnie dociążając ręką.

W przypadku gdy ból coraz bardziej daje się we znaki, możemy pomóc sobie doraźnie wcierając żel przynoszący ulgę obolałym miejscom. Warto wiedzieć, ze produkty takie jak np. harpagon max forte, dostępne są bez recepty a wykazują się dużo skutecznością w neutralizowaniu nie tylko objawów, ale również przyczyn bólu.

Masaż i odpoczynek

Innym sposobem na uciążliwy ból mięśni pleców jest wizyta u masażysty, który pomoże nam w ich rozluźnieniu poprzez odpowiedni masaż. Za to również nie warto zabierać się samemu, bo wykwalifikowany masażysta więcej wie o umiejscowieniu odpowiednich mięśni. Co za tym idzie jego pomoc będzie o wiele bardziej skuteczna i przy odpowiedniej profilaktyce jest szansa, ze pomoże nam zażegnać ból pleców już na zawsze.

Łagodne ćwiczenia

Oczywiste jest, że nie każdy ma siły, chęci a tym bardziej czas na wielogodzinne treningi jednak 2-3 godziny aktywności fizycznej w tygodniu to absolutne minimum. W przeciwnym wypadku ból w dole pleców, wskazujący na znaczne obciążenie części lędźwiowej pleców nie minie, a wręcz przeciwnie będzie mógł się nasilić, czego chyba nie chcemy. Nie musimy od razu decydować się na intensywny wysiłek, treningi cross fitu bez odpowiedniego przygotowania kondycyjnego to naprawdę zły pomysł. Lepiej będzie zastanowić się nad łagodnym treningiem skupiającym się na wzmacnianiu naszego gorsetu mięśniowego, czyli mięśni brzucha i pleców. Dobrze sprawdzą się takie zajęcia jak joga, pilates czy zdrowy kręgosłup.
Jak widać, nie potrzeba wiele by móc cieszyć się zdrowiem i dobrym samopoczuciem. Pamiętając że nasze zdrowie jest w naszych rękach, postarajmy wprowadzic się w życie kilka z powyższych porad.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *