Ból mięśni łydki – skąd się bierze?

ból mięśni łydki

Bóle mięśni to częsta dolegliwość, dlatego też wielu z nas przyzwyczaiło się do bagatelizowania tego problemu. Nie jest to zbyt mądre rozwiązanie. Ból jest jasnym sygnałem ze strony naszego organizmu, że dzieje się z nim coś niedobrego. Ignorowanie takiego stanu rzeczy bynajmniej nie wpłynie na polepszenie naszego stanu zdrowia a na 99 procent stanie się wręcz przeciwnie.

Urazy i kontuzje

Ból łydek to problem, który dotyczy nie tylko sportowców, ale również osób, które uprawiają sport rekreacyjnie, a nawet prowadzą spokojny, siedzący tryb życia. Znajdujący się w łydce mięsień brzuchaty łydek i mięsień płaszczowy to naprawdę duża grupa mięśni, która jest wyjątkowo narażona na kontuzje czy urazy, dlatego też powinniśmy poświęcać im odpowiednio duże uwagi.

Bezpieczny trening

Zacznijmy od najczęstszych dolegliwości powodujących ból mięśnia łydki, zazwyczaj wynikają one z urazów tudzież przetrenowania, ale nawet takich sytuacji nie należy ignorować. W najgorszym przypadku niezaleczone mikro urazy mogą zaprowadzić do ostrego stanu zapalnego, który może mieć bardzo niemiłe konsekwencje i uziemi nas na długie tygodnie. Aby uniknąć kontuzji, pamiętajmy o każdorazowej rozgrzewce przed treningiem właściwym. Nie bez znaczenia jest również odpowiedni stretching po treningu, który pozwoli nam zapobiec obkurczaniu się mięśni.

Pamiętajmy jednak, ze ból łydek nie musi występować tylko na tle urazowym. Częste, uciążliwe bóle łydek i uczucie ciężkich nóg może świadczyć o problemach z krążeniem krwi. Jeżeli coraz częściej czujemy w nogach nieprzyjemny ciężar oraz ból i osłabienie łydek powinniśmy wybrać się do lekarza rodzinnego. Ten skieruje nas na odpowiednie badania pod kątem np. miażdżycy. W takich sytuacjach nie warto zwlekać, bo może to doprowadzić do drastycznego niedokrwienia.

Zdrowy tryb życia

Musimy też pamiętać, że dobrej kondycji mięśni nie sprzyja również niezdrowy tryb życia, palenie papierosów, siedzący tryb życia czy cukrzyca nabyta mogą stać się główną przyczyną nie tylko wiotczenia mięśni, ale również bolesnych skurczy czy nerwobóli. Dlatego tak ważna jest profilaktyka i systematyczne wprowadzanie do swojego życia zdrowych nawyków.

Jak widzimy przyczyn bólu mięśni, może być naprawdę dużo, od przetrenowania czy kontuzji, poprzez przeziębienia i gorączkę do poważniejszych chorób. Dlatego też ważne jest, byśmy obserwowali swoje ciało, wysnuwali wnioski i nie wahali się udać do lekarza, gdy tylko zauważymy coś niepokojącego. Doraźnie możemy również pomóc sobie dobrymi maściami przeciwbólowymi lub specjalistycznymi żelami, takimi jak np. harpagon max forte. Zawarte w nim naturalne składniki uśmierzą nasz ból i złagodzą stan zapalny.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *