Ból mięśni brzucha – jak mu zaradzić?

ból mięsni brzucha

Dzień po intensywnym wysiłku często zdarza się, że budzimy się obolali. Właśnie wtedy nasze mięśnie dają się we znaki przy każdym ruchu. Te objawy sportowego zrywu, rzeczywistości zespół opóźnionego bólu mięśniowego. W jaki sposób poradzić sobie z tym bólem? Odpowiedź w artykule!

Bolące mięśnie brzucha

Dolegliwość tę potocznie nazywamy zakwasami, co wynika z błędnego założenia, że spowodowane są kwasem mlekowym gromadzącym się w mięśniach. W rzeczywistości to po prostu mikro urazy, powstałe w trakcie treningu, które muszą się zregenerować. To dobry proces, ponieważ w trakcie regeneracji nasze mięśnie stają się mocniejsze. Są jednak proste sposoby na to, by zminimalizować ich wpływ na nasze funkcjonowanie.

Szybka rozgrzewka jako działanie prewencyjne

Kluczowe jest tutaj odpowiednie przygotowanie się do treningu. Dobra powolna rozgrzewka pozwoli rozgrzać nasze mięśnie i przygotować je do pracy na pełnych obrotach. Równie istotne jest odpowiednie rozciąganie się tuż po treningu, to pozwoli nam nie zminimalizować ból mięśni, ale również odpowiednio je rozciągnąć, dzięki czemu uda nam się uniknąć ich przykurczu i w efekcie zauważalnego skracania ich zasięgu. Pomocna może również okazać się wizyta w saunie, która dodatkowo jest świetnym sposobem na wyzbycie się z organizmu toksyn oraz przyśpieszenie metabolizmu.

Ból mięśni a odpowiednie nawadnianie organizmu

Dlatego też, gdy następnego dnia po intensywnych ćwiczeniach, odczuwamy nieprzyjemny ból mięśni brzucha nie powinniśmy się tym nadmiernie przejmować, to naturalny proces, który jest nieunikniony, jeżeli zależy nam na zauważalnych efektach treningu. Jeżeli jednak chcielibyśmy go złagodzić zadbajmy o odpowiednie nawodnienie napojami z dużą ilością elektrolitów co pozwoli nam przyśpieszyć regeneracje mięśni. Jeżeli miejsca bolące bardzo dają się we znaki możemy również spróbować delikatnie je rozmasować lub też spróbować „rozbić” delikatnymi ćwiczeniami, bo w przypadku zakwasów świetnie sprawdza się również metoda „klin klinem”.

Apteczka sportowca

Swoją domową apteczkę powinniśmy również zaopatrzyć w dobrej jakości maści na tego typu dolegliwości. Najlepiej bazujące na naturalnych składnikach jak np. Harpagon Forte Max, oraz w dobre plastry rozgrzewające. Jeżeli problem jest uciążliwy i mimo stosunkowo dobrego wytrenowania ciała nie mija, warto jest rozważyć wizytę u rehabilitanta, który nie tylko rozmasuje nam obolałe części ciała, ale również zleci odpowiednie ćwiczenia, które pomogą wzmocnić te partie mięśni, które szczególnie dają nam się we znaki.

Podsumowując

Pamiętając o tych zasadach, będziemy mogli cieszyć się swoim treningiem oraz wypływającymi z niego korzyściami bez nieprzyjemnych konsekwencji.

Źródła:

  1. Cognitive Therapy with Chronic Pain Patients, Carrie Winterowd, PhDAaron T. Beck, MDDaniel Gruener, MD,  Springer Publishing Company, 2003, ISBN: 0826145965, 9780826145963
  2. Jak biegać zdrowo?, pod red. Agnieszki Przybylskiej, landie pl ltd, 2015, ISBN: 8363017043, 9788363017040

6 Odpowiedzi do Ból mięśni brzucha – jak mu zaradzić?

  1. Adam napisał(a):

    Zawsze po ćwiczeniach boli mnie bardzo brzuch. Co śmieszne, myślałem, że swoiste zakwasy w tym miejscu to rzadkosć, a mnie to zawsze dotyka. Co robić!?!?

    • Lech napisał(a):

      Całkiem prosta sprawa. Możesz albo schillować, i mniej męczyć biedny brzuszek 😉 albo weź Harpagon Forte Max. Działa całkiem okay, zwłaszcza, na brzuch, ale tak czy siak – nie możesz przesadzać, jest to niezdrowe dla Twojego ciała!

      • Adam napisał(a):

        Jasne, dzięki, tak chyba zrobię, a ten Harpagon Forte Max, jak szybko działa?

        • Lech napisał(a):

          Jak napisałem, okay. Po tygodniu powinieneś czuć niezłe efekty. Nie jest nie wiadomo jaki, bo jak wiadomo – nic takie nie jest, ale działa na większość bolączek z mięśniami czyli jak znalazł. :3

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *