Ból mięśni brzucha – jak mu zaradzić?

ból mięsni brzucha

Dzień po intensywnym wysiłku często zdarza się, że budzimy się obolali. Właśnie wtedy nasze mięśnie dają się we znaki przy każdym ruchu. Te objawy sportowego zrywu, rzeczywistości zespół opóźnionego bólu mięśniowego. Potocznie nazywamy je zakwasami, co wynika z błędnego założenia, że spowodowane są kwasem mlekowym gromadzącym się w mięśniach. W rzeczywistości to po prostu mikro urazy, powstałe w trakcie treningu, które muszą się zregenerować. To dobry proces, ponieważ w trakcie regeneracji nasze mięśnie stają się mocniejsze. Są jednak proste sposoby na to, by zminimalizować ich wpływ na nasze funkcjonowanie.

Szybka rozgrzewka

Kluczowe jest tutaj odpowiednie przygotowanie się do treningu. Dobra powolna rozgrzewka pozwoli rozgrzać nasze mięśnie i przygotować je do pracy na pełnych obrotach. Równie istotne jest odpowiednie rozciąganie się tuż po treningu, to pozwoli nam nie zminimalizować ból mięśni, ale również odpowiednio je rozciągnąć, dzięki czemu uda nam się uniknąć ich przykurczu i w efekcie zauważalnego skracania ich zasięgu. Pomocna może również okazać się wizyta w saunie, która dodatkowo jest świetnym sposobem na wyzbycie się z organizmu toksyn oraz przyśpieszenie metabolizmu.

Nawadnianie organizmu

Dlatego też, gdy następnego dnia po intensywnych ćwiczeniach, odczuwamy nieprzyjemny ból mięśni brzucha nie powinniśmy się tym nadmiernie przejmować, to naturalny proces, który jest nieunikniony, jeżeli zależy nam na zauważalnych efektach treningu. Jeżeli jednak chcielibyśmy go złagodzić zadbajmy o odpowiednie nawodnienie napojami z dużą ilością elektrolitów co pozwoli nam przyśpieszyć regeneracje mięśni. Jeżeli miejsca bolące bardzo dają się we znaki możemy również spróbować delikatnie je rozmasować lub też spróbować „rozbić” delikatnymi ćwiczeniami, bo w przypadku zakwasów świetnie sprawdza się również metoda „klin klinem”.

Apteczka sportowca

Swoją domową apteczkę powinniśmy również zaopatrzyć w dobrej jakości maści na tego typu dolegliwości. Najlepiej bazujące na naturalnych składnikach jak np. Harpagon Forte Max, oraz w dobre plastry rozgrzewające. Jeżeli problem jest uciążliwy i mimo stosunkowo dobrego wytrenowania ciała nie mija, warto jest rozważyć wizytę u rehabilitanta, który nie tylko rozmasuje nam obolałe części ciała, ale również zleci odpowiednie ćwiczenia, które pomogą wzmocnić te partie mięśni, które szczególnie dają nam się we znaki.

Pamiętając o tych zasadach, będziemy mogli cieszyć się swoim treningiem oraz wypływającymi z niego korzyściami bez nieprzyjemnych konsekwencji.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *